تولید کننده کورین های رگه دار و کلاسیک

شرکت کومه سبز آرمانی با ظرفیت تولید 3000 تن در سال به عنوان بزرگترین تولید کننده داخلی گرانیت مصنوعی در ایران شناخته می شود.

تولید کننده کورین های رگه دار و کلاسیک

شرکت کومه سبز آرمانی با ظرفیت تولید 3000 تن در سال به عنوان بزرگترین تولید کننده داخلی گرانیت مصنوعی در ایران شناخته می شود.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سنگ کورین، که در بازار ایران به نام سنگ مصنوعی نیز شناخته می‌شود، یک ماده مهندسی شده مانند کوارتز است. کورین به طور خاص برای استفاده در سطوح مختلف ساخته می‌شود. مواد اولیه کورین پلیمرهای اکرلیک، و مواد معدنی و سنگی است. ترکیب این مواد ویژگی‌هایی را به سنگ مصنوعی می‌دهد که حتی گرانیت و مرمر هم فاقد آن ها هستند. با توجه به کاربردهای متنوع انواع سنگ کورین، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب توضیح دهیم سنگ کورین چیست، چه انواع، کاربردها و مزایا و معایبی دارد.

سنگ کورین چیست؟

کورین یک سطح جامد است: یک ماده ساخته دست بشر که از مخلوط کردن مواد معدنی با رزین های اکریلیک ایجاد می شود. کورین به سختی سنگ و شکل ‌پذیری چوب است که از نظر فنی از هر دو ماده برای شکل ‌پذیری حرارتی و امکان ایجاد تعداد تقریباً نامحدود اتصالات نامرئی پیشی می‌گیرد.

ترکیب شیمیایی کورین

کورین از یک سوم رزین اکریلیک شفاف پلی متیل متاکریلات و دو سوم مواد معدنی طبیعی تشکیل شده است. ماده اصلی در میان این دومی تری هیدرات آلومینا است و پودر سفید رنگی که از بوکسیت، ماده معدنی که آلومینیوم از آن استخراج می شود، به دست می آید.


مزایای سنگ کورین

  • اتصال بدون درز: محل اتصال قطعات مختلف کورین مشکی و ... با یک چسب مخصوص از جنس اپوکسی اکریلیک  به هم چسبانده شده، و از طریق پولیش سطح درزها کاملا از بین می‌روند.
  • سطح غیر متخلخل: عدم وجود خلل و فرج در سطح یکی دیگر از مزایای کورین است. این ویژگی سنگ مصنوعی را در برابر مایعات، آب و شستشو کاملا مقاوم می‌کند.
  • تنوع طرح‌های سنگ کورین: برندهای ایرانی و خارجی انقدر طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت دارند که کار انتخاب کورین را فوق‌العاده چالش‌برانگیز می‌کند.
  • قابلیت خش گیری سنگ کورین: وجود امکان ترمیم و تعمیر نیز از مزایای سنگ کورین است. پس از چندسال استفاده کافی است سطح را پولیش کنید، تا جلوه آن مانند روز اول شود و تمام خش‌ها از بین برود.
  • یکپارچه بودن: هرچه سطح کورین را ساب بزنید، سطح به‌دست آمده مشابه سطح اولیه خواهد بود. یعنی هر عمقی از کورین طرح سنگ همان سطح رویی را به شما می‌دهد.
  • قابلیت خم‌ پذیری: این مورد در مزایای کورین به این معناست که می‌توان از این متریال در سطوح خم هم استفاده کرد. کمتر متریالی این قابلیت پرکاربرد را دارد.
  • مقاومت در برابر حرارت: کورین تا دمای ۱۰۰ درجه را تحمل می‌کند، و در مقایسه با متریال‌های مورد استفاده برای سطوح، مقاوم‌تر است.
  • قیمت سنگ کورین: قیمت کورین در مقایسه با گزینه‌هایی مانند کوارتز و گرانیت بسیار مناسب‌تر است.

 

معایب سنگ کورین

  • برخی از مواد شیمیایی و پاک‌کننده‌ها می‌توانند رنگ کورین را تغییر دهند، که البته قابل تعمیر است.
  • شفافیت کورین مشکی و سایر طرح‌های کورین به مرور زمان کم می‌شود، که آن هم با پولیش رفع می‌شود.
  • این ماده در برابر خط و خش مقاوم خیلی بالایی ندارد؛ اما این مورد هم با پولیش رفع می‌شود.

کاربرد سنگ کورین

نمی‌توان چند مورد خاص را برای کاربرد کورین نام برد. ویژگی‌های این متریال آن را برای استفاده در انواع و اقسام فضاها آماده کرده است. کاربرد اصلی انواع کورین برای ساخت کابینت است، اما کاربردهای متنوع دیگری هم دارد:

فضاهای مسکونی

استفاده از انواع کورین در صفحه کابینت، کانتر، بدنه و صفحه جزیره آشپزخانه، سینک ظرفشویی یکپارچه، دیوارپوش (بیشتر در آشپزخانه‌ها) و کورین روشویی از جمله کاربردهای سنگ مصنوعی کورین در فضاهای مسکونی است.

فضاهای تجاری و اداری

ساخت کانترهای پذیرش، میزها، استندهای فروشگاهی و ... از گزینه‌های کاربرد کورین در چنین فضاهایی است. استفاده از سنگ مصنوعی در اماکن تجاری و اداری جلوه‌ای شیک و مدرن به فضا می‌دهد.

فضاهای درمانی و آزمایشگاهی

مزایای کورین باعث شده تا استفاده از آن در فضاهای درمانی و آزمایشگاهی بسیار رایج باشد. نداشتن خلل و فرج، و اجرای کورین طرح سنگ بدون هیچگونه درز، نیاز چنین فضاهایی به سطوح بهداشتی را به‌خوبی تامین می‌کند. شرکت‌ها و کارخانه‌های محصولات غذایی نیز می‌توانند از این مزایای کورین بهره ببرند.

ساخت اشیای دکوراتیو

کاربرد کورین در دنیای المان‌های دکوراتیو هم قابل توجه است. این ماده هم قابلیت ترکیب با متریال‌های دیگر را دارد، و هم می‌توان به صورت یکپارچه از آن در ساخت چنین عناصری استفاده کرد.

 

 

شرکت کومه سبز آرمانی با چندین سال تجربه در زمینه طراحى، تولید و اجراى انواع سنگ هاى کورین ساده، دانه دار و رگه دار و با بهره گیرى از نیروهاى مجرب و کارآمد، قادر است شما را در امر انتخاب بهترین متریال ممکن با نازل ترین قیمت و با بالاترین سطح ساخت، اجرا و نصب یاری کند.

 

 

مشاهده کاتالوگ و لیست قیمت محصولات کورین نیکا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی